• 6 primerov kulturnih razlik v poslovnem komuniciranju

6 primerov kulturnih razlik v poslovnem komuniciranju

Ne glede na to ali delate v tujini ali se morate globalno povezovati s sodelavci ali poslovnimi partnerji, je razumevanje, kako učinkovito komunicirati z ljudmi z vsega sveta, ključna strokovna veščina, ki je v današnjem večkulturnem delovnem okolju vse bolj pomembna.

Z ljudmi iz drugih držav je težko najti skupno stališče, še posebej, če se zdi, da se njihove navade in poslovne prakse močno razlikujejo od vaših. Poslovno komuniciranje je ključnega pomena. zato smo orisali nekaj primerov kulturnih razlik v komunikaciji in njihovega izstopanja na delovnem mestu ter nekaj preprostih nasvetov, kako bolje razumeti svoje mednarodne kolege.

1. Upravljanje e-poštnih sporočil in telefonskih klicev

Telefonske konference so lahko zelo učinkovite pri izboljšanju poslovne komunikacije in sodelovanja znotraj mednarodnih podjetij. Včasih pa se lahko pojavijo težave, ko udeleženci ne vedo, kaj pričakovati drug od drugega.

Poglejmo si, kako bi lahko različne kulture pristopile k takšni komunikaciji − Brazilci morda potrebujejo nekaj osebnega stika, preden se odzovejo, ali pa bi radi vedeli prednosti zagotavljanja informacij.

Klepeti o vsakodnevnih stvareh so lahko zelo pomembni za gradnjo odnosov pri Američanih. Britanci bodo morda uporabili humor, kitajski kolegi pa se bodo pred odgovorom morda želeli posvetovali s svojo skupino ali šefom.

Če ni nobenih občutljivih vprašanj, je dobro, da predhodno uporabite e-poštna sporočila za sporočanje informacij in pri obveščanju ljudi upoštevate kulturne razlike (na primer uporabo lastnih imen v ZDA in nazivov v Avstriji).

Ne pozabite svojim e-poštnim sporočilom slediti s telefonsko ali osebno komunikacijo, zlasti pri sodelovanju s kulturami z visoko usmerjenostjo do oseb.

Telefonska konferenca bi morala imeti jasno strukturo, kjer imajo vsi čas, da spregovorijo. Prepričajte se, da so vsi še vedno vključeni tako, da vprašate za povratne informacije od posameznikov, in ne pozabite, da se bodo nekateri morali, preden izrazijo mnenje, posvetovati s skupino ali šefom.

Stvari bodo tekle veliko bolj gladko, ko se bodo vsi počutili obveščeni in vpleteni.

/res/berlitz-si/about/blog/6-primerov-kulturnih-razlik-v-poslovnem-komuniciranju-1.jpg

2. Predstavitve

Razmislite, kako ljudje iz različnih držav pristopijo k svojim ciljem. Generalne kulturne razlike med narodi je dobro poznati. Kulture, usmerjene v prihodnost, kot tiste iz ZDA, želijo slišati o potencialnih prednostih izdelka, medtem ko občinstvo, usmerjeno v preteklost, iz krajev, kot sta Indija ali Kitajska, prepoznava verodostojnost v preteklih dosežkih. Zaradi tega se predstavitveni slogi med kulturami razlikujejo − nekateri se radi osredotočijo na celoto, preden se podrobneje seznanijo in cenijo interakcijo z občinstvom.

Po drugi strani pa se poglobljene predstavitve kultur z majhnim kontekstom preprosto osredotočajo na dejstva. Ključ do uspešne mednarodne konference je sposobnost prevajanja informacij na način, ki je všeč vsem − pri predstavitvi pomislite na svoj slog sporazumevanja, kretnje in govorico telesa.

3. Sestanki in kako jih olajšati

Veliki dogodki, kot so mednarodni prodajni sestanki, lahko hitro postanejo neorganizirani in izgubijo smer, če se komunikacija prekine med skupinami iz vsake države. Udeleženci lahko pridejo pozno in odidejo zgodaj, če ni jasnega urnika in lahko privede do frustracij, če ostane premalo časa za pokrivanje vseh tem. Morda se nekateri kolegi ne osredotočajo na predstavitve ali ne hodijo na malice, kot je načrtovano.

Izogibajte se nesporazumom, tako da jasno določite cilje sestanka in predstavnikom poveste, kaj se od njih pričakuje. Ne pozabite, da bi se lahko kultura srečevanja udeležencev zelo razlikovala od vaše − zelo je pomembno upoštevati jezikovne zahteve, kot so pripomočki za tolmačenje in prevajanje, ter prehranske zahteve, če zagotavljate tudi hrano.

Ne pozabite načrtovati dovolj časa za interakcijo in družabni program ob sestanku. Preverite, kaj se od udeležencev pričakuje, in bodite odprti pri upoštevanju njihove kulturne želje.

/res/berlitz-si/about/blog/6-primerov-kulturnih-razlik-v-poslovnem-komuniciranju-2.jpg

4. Druženje

Kulturne razlike nemara najbolj pridejo do izraza prav pri druženju. Zelo osebno naravnanim kulturam je druženje zelo pomembno, saj se je za skupno poslovanje potrebno med seboj spoznati. Morda bodo vas v številnih državah povabili ven, pogosto na kraje, ki jih morda nikoli niste pričakovali − na primer karaoke bar na Japonskem ali savno na Finskem.

Pred potovanjem poskusite raziskati te običaje in izkoristite povabilo, da se spoznate in ustvarite zaupanje. Ne samo, da vam bo spoznavanje novih stikov profesionalno koristilo, temveč boste tudi doživeli nekaj novega! Če boste pokazali zanimanje, boste veliko lažje usmerjali pogajanja, ko bo napočil čas.

5. Upravljanje pogajanj

Poslovna pogajanja so v najboljših časih lahko zapletena, še bolj pa, če obstajajo kakšni kulturni nesporazumi. Kitajska kultura, na primer, ceni gostoljubje in bolje spoznavanje poslovnih partnerjev, preden se karkoli dogovori - skupno prehranjevanje je zelo pomembno in lahko traja veliko časa, preden se oblikujejo načrti. Takšen pristop se lahko zdi ameriškemu obiskovalcu kontraproduktiven.

Razmislite o najboljšem okolju za pogajanja, kdo naj sodeluje, in celo o stvareh, kot so primerna oblačila in postavitev sedežev − podobno kot pri mnogih zgornjih scenarijih je lahko občutljivost na kulturne dejavnike pri ustvarjanju odnosov zelo pomembno.

6. Vodenje ekip

Ko pojasnite vloge in pričakovanja in izvedete medkulturno komunikacijsko usposabljanje, se komunikacija močno izboljša. To je še posebej pomembno pri upravljanju ekip z vsega sveta. Zavedajte se različnih stilov komunikacije − nekateri so lahko bolj neposredni od drugih ali pa na določenih stopnjah dajejo le povratne informacije.

Preden preklopite na virtualno komunikacijo, porabite nekaj časa za izgradnjo osebnih odnosov in se prepričajte, da vključite vse člane skupine v odločanje na vseh stopnjah projekta. Ko ugotovite kulturne razlike, ki bi lahko privedle do kakršnih koli napačnih komunikacij ali nesporazumov, poiščite skupno stališče in se odločite, kako želite sodelovati.

Kot pri vseh vidikih poslovanja, se tudi z dobro komunikacijo stvari olajšajo. Čeprav je to lahko zastrašujoče pri delu s kolegi iz različnih kulturnih okolij, je pomembno, da sebe in svoje zaposlene poučite o tem, kako pristopiti k morebitnim občutljivim situacijam.

/res/berlitz-si/about/blog/6-primerov-kulturnih-razlik-v-poslovnem-komuniciranju-3.jpg

 

Za več informacij o tem, kako lahko pomagamo vam ali vašim zaposlenim, najdete tukaj ali pa stopite z nami v stik.

Informacije po telefonu

Pokličite nas na telefonsko številko

+386 80 23 36

Dosegljivi smo v delovnem času:

Ponedeljek - petek: 8.00 do 19.00
Sobota: 9.00 do 12.00

Berlitzeva jezikovna šola

Jezikovna šola Celje

Vrunčeva ulica 13

3000 Celje

Telefon: +386 1 433 13 25

Kontakt

Jezikovna šola Kranj

Župančičeva ulica 22

4000 Kranj

Telefon: +386 1 433 13 25

Kontakt

Jezikovna šola Ljubljana

Gosposvetska 2

1000 Ljubljana

Telefon: +386 1 433 13 25

Kontakt

Jezikovna šola Maribor

Ul. škofa Maksimilijana Držečnika 6

2000 Maribor

Telefon: +386 2 229 4 229

Kontakt

Jezikovna šola Novo Mesto

Ulica talcev 3A

8000 Novo Mesto

Telefon: +386 1 433 13 25

Kontakt